Te veel willen doen in te weinig tijd

Heb je het idee dat je overal achteraan loopt? Verlies je grip op de tijd in je werk? Is time management jouw zwakke punt? Onze werkzaamheden raken, als je niet uitkijkt, steeds meer versnippert. Verleiding en afleiding zijn aan de orde van de dag in onze 24/7 economie waar bij je ten alle tijden bereikbaar, beschikbaar en online moet zijn.

Mét een planning toch het werk niet af

Time management illustratieJe werkt hard, doet veel en toch blijft er aan het einde van de dag iedere keer een stapel werk liggen. Dat geeft geen voldaan gevoel. Hoe kan dat? Wat doe je ‘fout’? Je neemt je voor om anders te gaan plannen maar ook dit helpt je niet. Opnieuw frustratie omdat wat je je had voorgenomen niet is gelukt.

Een structuur aanbrengen die bij jou past!

Wat kan helpen is structuur aan te brengen in je werkzaamheden en in je werkdag. Dat geeft overzicht, duidelijkheid en brengt daarmee rust. Bureau beeker brengt met jou je werkzaamheden en verantwoordelijkheden in kaart en samen kom je tot een structuur die bij jou past. Belangrijk hierin is wat maakt dat je het nu doet zoals je het doet. Welke inzichten brengt dat en wat betekent dat voor jouw manier van werken en plannen. Met deze aanpak kies je oplossingsrichtingen die bij jou passen. Ook zorgt het inzicht ervoor dat je gemotiveerd met de nieuwe aanpak aan de slag gaat. En dat maakt dat deze nieuwe manier van werken eenvoudiger is vol te houden.

Lees ook De juiste coaching voor werkgerelateerde problemen